קטגוריה: חדשות כפר סבא

דורשים בשלומם: אלפי שיחות תמיכה ופעילויות מקוונות לתושבים בתקופת מבצע "שאגת הארי"


חברי מועדון הגמלאים כיסופים חוזרים לפעילות בהתאם להנחיות

(צילומים: עיריית כפר סבא)

עיריית כפר סבא ממשיכה לפעול למען תושבות ותושבי העיר מאז תחילת מבצע "שאגת הארי", במטרה לחזק את החוסן הקהילתי ולתת מענה לכל הצרכים, במיוחד בקרב אזרחים ותיקים, שורדי שואה, אנשים עם מוגבלויות ותושבים עריריים. 

במסגרת מיזם "דורשים בשלומם" נערכו עד כה כ-14,000 שיחות טלפון באמצעות עובדות ועובדים סוציאליים של אגף שירותים חברתיים-קהילתיים, אשר מתקשרים מדי יום לתושבות ותושבים, במטרה לוודא את שלומם, להציע סיוע מותאם ולחזק את תחושת הביטחון והיציבות בבית.

במקביל לפעילות הטלפונית, נמשכת באגף שירותים חברתיים-קהילתיים הפעילות הקהילתית במועדוני גמלאים העירוניים ובזום, ואשר במסגרתה יכולים ותיקי העיר, תושבים עם מוגבלויות ועוד, ליהנות ממגוון תכנים חינוכיים, טיפוליים וחברתיים, הכוללים סדנאות מיינדפולנס, פלדנקרייז, התעמלות בונה עצם, פוטותרפיה וחינוך גופני, במטרה לחזק את החוסן האישי ולהעניק לתושבים רגעי פעילות והשראה גם מהבית. 

פעילות מקוונות לאזרחים ותיקים

חלוקת סלי מזון

חברי מועדון הגמלאים כיסופים חוזרים לפעילות בהתאם להנחיות

(צילומים: עיריית כפר סבא)

יש לציין עוד כי בחלק ממועדוני הגמלאים ומרכזי היום מתקיימת פעילות בהתאם להנחיות פיקוד העורף ומועדון מופ"ת מספק חבילות מזון, ערכות הפגה ופעילות ייעודית בזום. זאת בנוסף לחלוקת סלי מזון באמצעות עמותות. כמו כן, מתקיימות סדנאות חוסן נוספות, המשלבות כלים להפחתת מתחים ושימור יציבות רגשית, לצד שיח אישי ותמיכה מעשית.

ראש העיר, רפי סער: "הקהילה הכפר סבאית חזקה ומאוחדת, ובימים מאתגרים אלה אנחנו דואגים לכולם – לכל תושבת ותושב, לכל משפחה, במיוחד לאזרחים ותיקים, לשורדי שואה ולאנשים עם מוגבלויות. אנחנו כאן כדי להציע את כל המענים האפשריים, לחזק את החוסן הקהילתי ולוודא שאף אחד לא נשאר לבד. אני קורא גם לתושבי העיר – התעניינו בשלום בני המשפחה, השכנים, בידקו אם הם זקוקים לסיוע או לכתף להישען עליה. הערבות ההדדית היא זו המאפשרת לנו לצלוח את התקופה".