קטגוריה: חדשות כפר סבא
נוטעים בכפר סבא
בשבוע הבא יתקיים טקס נטיעת עץ הנוער

ראש העיר וסגנו נוטעים עץ בפארק לכבוד ט"ו בשבט. (צילום: עיריית כפר סבא)
ראש העיר רפי סער וסגנו דני הרוש, הגיעו הבוקר לפארק העירוני ונטעו עצים לכבוד ט"ו בשבט. הנטיעות התבצעו יחד עם מקבלי שירות מקבוצת "שכולו טוב", המשלבת אנשים עם חסמים תעסוקתיים בשוק העבודה.
ראש העיר, רפי סער: "נטיעת עצים וצמחים בראש השנה לאילנות מסמלת, היום יותר מתמיד, צמיחה, פריחה ותקווה לעתיד. בעיר כפר סבא ניטעים מדי שנה עצים רבים, כחלק ממדיניות ירוקה, המקדמת פרויקטים לשימור הסביבה ולשימור הטבע העירוני. נטיעת עצים במרחב העירוני מסייעת אף לצמצום פליטת פחמן לאוויר ומאפשרת קיום של סביבות גידול למינים שונים של בעלי חיים".
לרגל החג הירוק מכולם, מפרסמת עיריית כפר סבא כי במהלך השנה האחרונה ניטעו כ-1,500 עצים ברחבי העיר, במסגרת תוכניות הנטיעות השנתית, כאשר המטרה היא להוסיף עוד כ-10,000 עצים עד שנת 2030.
לאחרונה אך זכתה עיריית כפר סבא בקול קורא של עמותת "יוזמת האנרגיה הטובה", במסגרתו נכללה כפר סבא בפרויקט הארצי של העמותה לנטיעת עצים משמעותיים בערים וביישובים, כדרך להתמודדות עם משבר האקלים והעלייה בצפיפות האוכלוסייה במרחב העירוני בישראל.
במסגרת זו, יינטעו עוד 250 עצים בעיר, על ידי העמותה, בשיתוף הקהילה הכפר סבאית ומערכת החינוך העירונית ובאמצעות אגף קיימות וחדשנות, בשני שטחים הנמצאים במרחב העירוני, כאשר חלקם יינטעו באזור שכונת גאולים וחלקם באזור המזרחי של פארק 80.
זכייתה של העיר בקול קורא שפרסמה העמותה הוא בהמשך לסיור שערכה העמותה בעיר, שלאחריה כתבה: "נפעמנו מרוח שיתוף הפעולה והמוטיבציה האדירה לפעול למען איכות הסביבה.
בשבוע הבא יתקיים טקס מיוחד ברחבת כיכר ספיר, במסגרתו יינטע במקום עץ הנוער, בנוכחות ראש העיר.