קטגוריה: חדשות כפר סבא
תחרות "נושפים כפר סבא" מספר 5 הסתיימה בקונצרט חגיגי

קונצרט הסיום, תחרות נושפים כפר סבא 2020. (צילומים: רמי זרנגר)
אתמול (מוצאי שבת) התקיים קונצרט חגיגי בהיכל התרבות העירוני, לסיום תחרות "נושפים כפר סבא" מספר 5 בסגנונות קלאסי וג'ז, שהתקיימה בעיר במהלך השבוע החולף.
תחרות הנושפים המושכת אליה נגנים מרחבי הארץ, כללה הפעם 160 מתמודדים בסך הכל (17 מהם תושבות ותושבי העיר), כשהצעיר מביניהם בן 11 והמבוגר שבהם בן 20.
ראש העיר, רפי סער: "עיריית כפר סבא מקדמת ומעודדת חינוך למוזיקה, ובמסגרת זו אף מקיימת בעיר את פרויקט "בתי ספר מנגנים" – במסגרתו לומדים התלמידות והתלמידים שלנו לנגן בחליליות, באורגניות, בכלי קשת, בכלי נשיפה, בכלי הקשה ועוד, לרבות הפעלת תזמורות נשיפה בכל בתי הספר, בשיתוף פעולה מלא עם משרד החינוך. כעיר שוחרת תרבות ומוזיקה, אנו מפעילים תוכניות ופעילויות רבות בתחום, החל מהגיל הרך, ואני מברך את כל משתתפות ומשתתפי התחרות ומאחל לכולם הצלחה רבה בהמשך".

קונצרט הסיום, תחרות נושפים כפר סבא 2020. (צילומים: רמי זרנגר)
בתחרות, בה שפטו בכירי המוזיקאים בארץ, התמודדו הנגניות והנגנים הצעירים בסגנון ג'ז ובסגנון קלאסי – בו התחרו גם בכלי עץ וגם בכלי מתכת.
במקום הראשון בקטגוריית קלאסי כלי נשיפה ממתכת לגיל 14-16 זכו נגן החצוצרה אייל שי ונגנן הטורמבון מילן ליחוקון.
במקום הראשון בקטגוריית קלאסי כלי נשיפה ממתכת עד גיל 14 זכתה נגנית החצוצרה ויקטוריה ברסלבסקי.
במקום הראשון בקטגוריית כלי נשיפה מעץ לגיל 14-16 זכתה נגנית החליל דנה תמר קראופורד.
במקום הראשון בקטגוריית קלאסי כלי נשיפה מעץ עד גיל 14 זכה נגן החליל גיא לב גרינפלד.
בקטגוריית ג'אז עד גיל 19 זכה במקום הראשון נגן הסקסופון דניאל כהן ובקטגוריית ג'ז לגיל 19-25 זכה נגן הסקסופון נדב סמואל.
בנוסף, לשלב הגמר בקטגוריית עץ לגיל 16-19 עלו הנגנים נאור אקובה, תומר ערד ואביתר ברוך. עוד עלו לגמר בקטגוריית עץ לגיל 19-25 הנגנים אבישי סרוגו, ליאור יואכימיק ורות שולץ. בקטגוריית מתכת לגיל 16-19 עלו לשלב הגמר אמיר שרגא, תומר שורץ ורועי פסטמן. ובקטגוריית מתכת לגיל 19-25 עלו לשלב הגמר הנגנים חגי איתן רוזנברג, עילי גריסרו-דרורי ודניאל לובשבסקי.
תחרות הנושפים, בניהולו של מנהל הקונסרבטוריון עפר עין הבר, הוקמה ביוזמתה של עיריית כפר סבא, מנהלה לשעבר של החברה לתרבות הפנאי בעיר יאיר משיח, והמנצח והחלילן הראשי לשעבר של הפילהרמונית, פרופ' איל עין-הבר.
התחרות הפכה לשם דבר בקרב שוחרי המוזיקה ברחבי הארץ, ואליה מצטרפים גם התחרות לפסנתרנים צעירים ע"ש פנינה זלצמן, המתקיימת בעירנו זה 14 שנה, ופסטיבל ''נושפים בכפר סבא'' המסורתי, המושך אליו תזמורות מכל הארץ ומתקיים בעירנו זה 31 שנה.
חברת המועצה ומחזיקת תיק התרבות, עו"ד עדי לוי סקופ: "תחרות הנושפים מהווה שיא מוזיקלי של ממש וקנתה לה שם ארצי של מצוינות. אני מבקשת להודות לראש העיר רפי סער על תמיכתו הרבה בחינוך המוזיקלי, למנכ"לית החברה לתרבות הפנאי שרון פז, לעפר עין הבר - מנהל הקונסרבטוריון והתחרות ולכלל צוותו, לצוותי השיפוט וכמובן לכלל המתחרות והמתחרוים, ולאחל לכולם הצלחה רבה בהמשך דרכם המוזיקלית. אנו נמשיך לפעול בהתמדה לקידום וטיפוח החינוך המוזיקלי והקונסרבטוריון ולמיצובו כמוביל בארץ".