קטגוריה: חדשות כפר סבא

זוכרות את שלי: סמינר מגדר ראשון מסוגו לנערות התקיים בכפר-סבא


משתתפות בסמינר מגדר ראשון מסוגו בכפר סבא

סמינר מגדר ראשון מסוגו בכפר סבא. (צילום: עיריית כפר סבא)

 

בשבוע שעבר הסתיים המחזור הראשון של "סמינר מגדר ומנהיגות נשית" שהתקיים בבית הנוער בכפר-סבא, במסגרת המלגה ע"ש עו"ד שלי עמרמי ז"ל. את הסמינר, בהובלת אגף חברה וקהילה ובשיתוף מועצת הנשים העירונית והרשות למניעת התנהגויות סיכוניות, הנחתה מיכל צוקרמן פרקש, והשתתפו בו כ-12 נערות מכל רחבי העיר.


עו"ד שלי עמרמי, בת העיר כפר-סבא, כיהנה בתפקיד יו"ר מועצת הנשים העירונית וחברת מועצת העיר. לאחר מותה החליטה משפחתה לחזק את מורשתה, כדמות מופת ופעילה פמיניסטית שקידמה ופעלה עבור נשים בעיר, והמלגה המוענקת במסגרת הנצחתה, מוקדשת ללימודי פמיניזם, מגדר, שוויון וחיזוק הביטחון העצמי של נשים ונערות.


השנה, העשייה הוקדשה ליצירת סמינר מגדר מרוכז וראשון מסוגו, שארך שבוע שלם וכלל יותר מ-15 מפגשים שונים ומגוונים שעסקו בנושאים כגון דימוי גוף, נשים בספורט, נשים בפוליטיקה, אקטיביזם, ייצוגים תקשורתיים של נשים, הקשר שבין שפה ומגדר, בניית לוח השראה, מוגנות ברשת, עולם האופנה והשפעתו, ואפילו יצרו יחדיו כרזות לבית הספר, עם מסרים מחזקים ומעוררי השראה.


במסגרת הסמינר, נפגשו הנערות שהשתתפו עם נשים מעוררות השראה ולמדו על מגוון נשים משפיעות בתחומי החיים השונים.


חברת מועצת העיר ויו"ר מועצת הנשים העירונית, עו"ד עדי לוי-סקופ: "שלי עמרמי ז"ל הייתה אשת אשכולות רבת פעלים וכיו"ר מועצת נשים פעלה רבות לקידום נשים ונערות, ואין מתאימה מתוכנית זו כדי להוקיר ולהנציח את זכרה ומורשתה הענפה. אני מבקשת להודות למשפחת עמרמי על הענקת המלגה ומברכת על קיומו של הסמינר החשוב, בו הוענקו לנערות כלים לבניית זהות שוויונית בגיל ההתבגרות, למימוש עצמי מלא וביטוי עצמי בהתאם לרצונות, יכולות, כישורים ומיומנויות נרכשות ונלמדות, ולא על בסיס תבניות סטראוטיפיות ומגדריות. אבקש להודות לכל השותפות היקרות להצלחת הסמינר וכולי תקווה כי הוא יחל מסורת שנתית קבועה".  


חבר המועצה ומחזיק תיק נוער וצעירים, אמיר קולמן: "זכיתי לשבת סביב שולחן המועצה עם עו"ד שלי עמרמי ז"ל, שהובילה את מועצת הנשים, עסקה בנושאי חינוך ושוויון מגדרי והייתה שותפה לפרויקטים נפלאים בכפר סבא. 

המלגה על שמה נתרמת ע"י משפחת עמרמי לטובת תוכנית לקידום נערות בנושא מגדר ושוויון. תוכנית נפלאה זו משתלבת עם מגוון רחב של פעילויות המתקיימות ומלוות על ידי אגף חברה וקהילה.
ערכי השוויון, הביטחון העצמי ומימוש ה'אני' הם אבני דרך משמעותיים בחינוך הנוער שלנו ועל כך גאוותנו. אני מנצל הזדמנות זו להודות למשפחת עמרמי על תרומתם ולכל הצוות המקצועי אשר עומד מאחורי פעילות זו".