קטגוריה: חדשות כפר סבא
ועדת המשנה לתכנון ולבנייה כפר סבא: הקמת מרכז תומך לבית החולים מאיר תיעשה במסגרת תוכנית אב כוללת
המרכז התומך המתוכנן (צילום והדמיות: מתוך מצגת התוכנית, האדריכל דוד זרחי)
ועדת המשנה לתכנון ולבנייה כפר סבא דנה בשבוע שעבר בתוכנית להקמת מרכז תומך לבית החולים מאיר שבעיר – תוכנית שהוגשה באופן ישיר לוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה בפברואר 2020, מבלי לקיים שיח תכנוני מקדים עם עיריית כפר סבא. התוכנית שהוגשה מבקשת להקים על מגרשי החניה, הקיימים היום לאורך רחוב טשרניחובסקי, מרכז תומך לבית החולים בשטח של כ-97 אלף מ"ר, אשר יכלול מרכז מסחרי, משרדים, שירותים עסקיים, מרפאות מעבדות ומכונים, מלונית ומלון עסקים, זאת בנוסף ל-450 יחידות דיור לטובת דיור מוגן, דיור סיעודי, מעונות סטודנטים ומגורי רופאים ואחיות ומרתפי חניה.
שטח הבנייה המתוכנן (צילום והדמיות: מתוך מצגת התוכנית, האדריכל דוד זרחי)
במסגרת הדיון הוצגו על ידי גורמי המקצוע באגף ההנדסה העירוני מספר סוגיות תכנוניות, המצריכות בחינה מחודשת של התוכנית, והוועדה המקומית החליטה בעת הזו לא להמליץ על הפקדת התוכנית בשלב זה, אלא לשוב ולדון בה רק אחר שתוצג בפניה תוכנית על רקע תכנית האב הכוללת לבית החולים.
תוכנית אב זו תוצג על רקע צורכי הפיתוח העתידים הכלכליים והתכנוניים של בית החולים, על פי דרישות משרד הבריאות ובהתאם למטרות מינהל התכנון למוסדות הבריאות תוך התחשבות בגידול המוערך באוכלוסייה, בצפי המיטות הנדרשות ובהזדקנות האוכלוסייה, ותיבחן על ידי גורמי המרצוע ועל בסיס הצגת מדיניות ארוכת טווח לבית החולים והתאמת שטחו ליעדי פיתוח עתידים לשנת 2040.
כמו כן, ביקשה הוועדה המקומית כי תיערך בחינה מחודשת של הדרכים הסובבות את המקום, בדגש על רחוב משה סנה המהווה כניסה תחבורתית עיקרית לשכונות מערב העיר, בחינת גבולות הפרויקט וממשקיו עם שבילי הולכי רגל ושבילי אופניים ויצירת אזורי חיץ לבתי המגורים הגובלים באזור.


