קטגוריה: חדשות כפר סבא
תומכים בעסקים בכפר סבא: פרסום מסובסד על לוחות מודעות וקמפיין חדש לקראת החג
חלק מקמפיין קידום העסקים בעיר. (צילום: עיריית כפר סבא)
עיריית כפר סבא, בשיתוף החברה הכלכלית לפיתוח כפר סבא, יוצאת בימים אלה במספר צעדים חדשים כחלק ממערך הסיוע העירוני הכולל לעסקים המקומיים, ובהמשך להקמת מינהלת העסקים הקטנים והבינוניים.
במסגרת התמיכה העירונית והקמפיין העירוני הקורא לתושבות ולתושבי העיר לקנות בעסקים המקומיים, פותחת העירייה בימים אלה ערוץ פרסום חדש לעסקים, במסגרתו יוכלו בתי העסק לפרסם במחיר מסובסד ומוזל על גבי לוחות המודעות העירוניים, הפזורים ברחבי העיר כולה.
בנוסף, החל מתחילת השבוע, עלה בפייסבוק העירוני קמפיין עירוני אינטרנטי חדש, המציג בתי עסק שונים ברחבי העיר, במטרה לעודד את המסחר ואת הקניות מהעסקים המקומיים.
ראש העיר, רפי סער: "אנו נמצאים לקראת סגר שני במדינת ישראל, רגע לפני ראש השנה, וזה הזמן שלנו, לפני שיוכרז על הסגר, לתמוך בעסקים שלנו, לתת תמיכה וכתף, ולהראות את מה שהקהילה הכפר-סבאית ידועה בה יותר מכל – עזרה לזולת ואחדות. אני קורא לכל תושבות ותושבי כפר סבא להמשיך ולקנות רק בבתי העסק המקומיים, כי רק יחד נצלח כולנו את התקופה המאתגרת הזו".
צעדים אלה מתווספים להקמת מינהלת העסקים הקטנים והבינוניים שהוקמה אך לאחרונה, במטרה ליצור מעטפת עירונית תומכת, הממריצה את הפעילות העסקית בקרב עסקים קטנים בעיר, בדגש על ערכים עירוניים, כולל ליווי מקצועי לעסקים, יצירת פלטפורמה דיגיטלית לסחר בין עסקים ועוד.
מאז פרוץ משבר הקורונה, פעלה העירייה באפיקים רבים כחלק מתמיכתה בעסקים בעיר, בין היתר דחיית תשלומי אגרות שילוט, זיכוי במס הארנונה לשלושה חודשים בהתאם להנחיות משרד הפנים, פתיחת קו חם, הנחות לעסקים השוכרים נכסים מהעירייה, קיום אירועי רחוב לעידוד העסקים, הקמת פורטל עסקים ייעודי באתר העירוני, בו יכולים העסקים לפרסם עצמם ללא עלות, אישור להוצאת כיסאות ושולחנות ללא כל עלות למתחמי מזון ומסעדות, אישור להמשך או הקמת סגירות חורף גם בקיץ ללא כל עלות, הקמת קבוצת וואטסאפ ייעודית לבעלי עסקים יחד עם מחלקת רישוי עסקים, והענקת הנחה בשיעור של 50 אחוז לעסקים מקומיים השוכרים נכסים מהעירייה, בהתאם לקריטריונים שנקבעו מראש.
יו"ר ועדת העסקים הקטנים והבינוניים והמשנה לראש העיר, חבר המועצה אורן כהן: "תקופה זו היא תקופה מאתגרת לעסקים ולבעלי העסקים. זה הזמן שלנו כרשות מקומית וכתושבי העיר לתת כתף ולהתגייס יחד, על מנת לסייע להם. נמשיך להקצות משאבים נוספים לטובת נושא חשוב זה, במיוחד כעת בתקופת החגים, כדי לעזור לבתי העסק בעיר שלנו לצמוח ולצלוח את התקופה הזו".
