קטגוריה: חדשות כפר סבא

זהירות בדרכים זה חשוב לי ולך – כנס רכזי זה"ב עירוני התקיים בכפר סבא


הכנס התקיים במסגרת היערכות לשבוע הזהירות בדרכים הלאומי

 

מעביר דרך המחזיק שלט עם הכיתוב יעלי תעצרי אני רוצה לעבור

פעילות מעבירי דרך בשנה שעברה. (צילום: עיריית כפר סבא)


עיריית כפר סבא קיימה בשבוע שעבר כנס עירוני לרכזי זה"ב בעיר, בניהולה של מנהלת הרשות העירונית לזהירות בדרכים סיגל שטרית שבאגף ביטחון, בטיחות ושירותי חירום, כחלק מהיערכות לשבוע הזהירות בדרכים הלאומי שיתקיים בין התאריכים 8-13.11.2020 בשיתוף הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים.


בכנס, שהתקיים בזום, השתתפו כ-35 רכזי ורכזות זה"ב שהוסמכו לכך מטעם משרד החינוך, ונציגי משרד החינוך: מפקחת המחוז על  הזה"ב, נגישות ואורח חיים בטוח לימור חנין, ומדריכת הזה"ב זיוה ברק.


בכנס הועברו הנחיות ודגשים עירוניים, נפרסו בפני כלל המשתתפים המשך הפעילויות ורעיונות לעבודה מול התלמידים ביסודי ובעל יסודי, וזאת בהמשך להיערכות העירונית לחזרה ללימודים ולפרסום העירוני של מפות המסלולים הבטוחים לבתי הספר ושימוש נכון וזהיר בדרך, כולל חציה בטוחה, נסיעה ברכב ובאופניים חשמליים, עם תחילת שנת הלימודים תשפ"א.


ראש העיר, רפי סער: "העיר כפר סבא מובילה את תחום הזהירות בדרכים, כחלק ממדיניות עירונית המעניקה חשיבות מרבית לבטיחות כלל תושבינו, והתלמידים בפרט. במסגרת זו, אנו מפעילים מערך עירוני נרחב, בין היתר באמצעות מעבירי דרך שהוא פרויקט ייחודי לכפר סבא, פעילויות בנושא זהירות בדרכים לכלל הגילים, הדרכות, סדנאות, הפחתת עומסי תנועה ובשיתוף עם ההורים הפעלת תורניות 'נשק וסע בבטחה'. הקטל בכבישים גובה מדי שנה את חייהם של מאות ילדים ומבוגרים ומוטלת עלינו האחריות לחנך את ילדינו להתנהלות זהירה ובטוחה, כי בטיחותם נמצאת מעל לכל".


במסגרת שבוע הזהירות בדרכים הלאומי יתקיימו פעילויות בכל בתי ספר (הן בכיתות הנמוכות שחזרו לפעילות והן בפעילות מקוונת) בנושא, בין היתר באמצעות הרצאות, ערכות לימוד מודולריות וחווייתיות בהתאם לשכבת הגיל, חומרי העשרה דיגיטליים, מפגשי הסברה עם יחידת התנועה של משטרת ישראל ועוד.


בנוסף, לקראת סוף החודש תתכנס ועדת הבטיחות העירונית, ותוצג בה כלל הפעילות העירונית בנושא הזהירות בדרכים, בין היתר קמפיין עירוני לנהיגה בטוחה וקריאה לנהגים שלא לסמס בזמן נהיגה.