קטגוריה: חדשות כפר סבא

למעלה מ-1,700 ערכות חוסן לילדים יחולקו לתלמידות ותלמידות כיתות א' בכפר סבא


ראש העיר: "הילדים מתמודדים עם מצב לא פשוט ומחובתנו לדאוג לא רק למענה לימודי, אלא גם למענה רגשי ונפשי"

 

ערכות "חוסן" שיחולקו לתלמידים

ערכות "חוסן" שיחולקו לתלמידים. (צילום: עיריית כפר סבא)


עיריית כפר סבא תחלק למעלה מ-1,700 ערכות חוסן ייחודיות, המיועדות לכל תלמידות ותלמידי כיתות א' בעיר, במסגרת תוכנית ההוראה "חוסן חינוך", המופעלת בכפר סבא על ידי המחלקה לקידום הבריאות וחוסן עירוני, אגף החינוך העירוני ומשרד החינוך.


מדובר בחוברת ייחודית, המותאמת לשפתם ויכולותיהם של התלמידים, שחלוקתה תלווה בהקניית כלי חוסן בממד הרגשי, הפיזי והקוגניטיבי על ידי יועצות בתי הספר.


ראש העיר, רפי סער: "הילדים שלנו מתמודדים עם מצב לא פשוט, בעקבות התפשטות נגיף הקורונה, הבידוד החברתי לו נדרשו, ימי הסגר והפסקת הלימודים, ואלה מובילים לפגישה רגשית, חברתית ואף ללחץ נפשי. מחובתנו לדאוג לא רק למענה לימודי, אלא גם למתן מענה רגשי ונפשי, וחוברת זו, יחד עם פעילויות רבות נוספות שאנו מקיימים, בין היתר באמצעות השירות הפסיכולוגי החינוכי, נועדו על מנת להקל על הילדים ולאפשר להם שגרת חיים בריאה, נפשית ופיזית כאחד".


תוכנית "חוסן חינוך" מקנה כלים פסיכו-חינוכיים להתמודדות עם מצבי לחץ ומיועדת לילדים מגיל בית הספר היסודי ועד גיל התיכון.


התוכנית, בהובלת המחלקה לקידום הבריאות ולחוסן עירוני, מופעלת בעיר זו השנה הרביעית על ידי מרכז "חוסן" ע"ש כהן-האריס. התוכנית מיושמת בהובלת יועצת ופסיכולוג בית הספר, דרך מחנכי ומחנכות הכיתות והצוות הבית-ספרי, לפיתוח החוסן האישי והבית-ספרי. זאת כאשר מתודולוגיית ההוראה ומרכיביה מעצימים את צוות המחנכים ומציידים גם אותם בארגז כלים להתמודדות במצבי משבר ולחץ.


התוכנית מועברת במוסדות החינוך כתוכנית מניעה להתמודדות עם מצבי לחץ, תוך שהיא מתאימה לספקטרום רחב של התמודדויות, החל מהתמודדות עם לחצים יום-יומיים נורמטיביים וכלה באירועים טראומתיים קיצוניים – כגון משבר הקורונה שפקד את ישראל מאז חודש מרס.
התוכנית מיועדת לילדים, נוער, צוותי הוראה וצוותי טיפול, משפחות וקהילות, כאשר היועצים החינוכיים והפסיכולוגיים בבית הספר מודרכים על ידי המומחים של עמותת "חוסן" ולאחר מכן אלו מדריכים את מחנכי הכיתות והאחרונים את תלמידי הכיתות, במסגרת שיעורי כישורי חיים.


סגן ראש העיר ומחזיק תיק הבריאות, דני הרוש: "מדובר בתוכנית חשובה, המהווה נדבך נוסף בפעילות הרבה והמגוונת שאנו מקיימים בגני הילדים ובבתי הספר, כחלק ממענה לנושא החוסן הרגשי של ילדות וילדי העיר. אני מודה לכל הנוטלים חלק בנושא זה, למען בריאותם של ילדינו ולמען חיזוקם, במיוחד בימים מאתגרים אלה של משבר הקורונה".